Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Anne - 6 augusti 2014 21:41

Kvällen har spenderats genom att titta när triathlon klubben hade träning. Hade jag haft en bättre bh på mig hade jag nog sprungit med M, men tyvärr tänkte jag inte på det innan vi for dit.

Småtjejerna och min badade och triathleterna simmade förstås, men de fuskade ju genom att ha våtdräkter på sig :-)

När vi satt där på gräset så kom mamma and med sina småttingar och barnen matade dem glatt. Så söta.

Dessvärre var de inte still så skärpan blev si så där.

Till lunch idag blev det vegetariskt. Kidneybönor, tomat, stekt squash samt sockerärtor. Blev riktigt mätt och var knappt ens hungrig till middagen som blev kyckling i sötsur sås och ris.

Till kvällsmellis nu när vi kom hem tog jag keso, nektarin, hackad mandel och chiafrön. Mumma för magen.

Idag köpte jag Spirulinapulver. Det ska vara nyttigt och uppiggande men smakar tydligen blä. Har inte provat det ännu men det åker ner i morgondrinken imorgon. Smakbetyg kommer alltså i nästa inlägg.

Nu lite soft och sedan sängen. Då det inte blev någon träning idag så får det bli imorgon trots att det skulle bli vilodag.

Natti natt.

Av Anne - 6 augusti 2014 10:17

... av harmoni, lycka, vetskapen om att man "är på banan" igen, lite träningsvärk... Den har jag nu.

Ställde mig på vågen och den visade minus 0,3 kg. Okej det är inte mycket men vikten som visades har jag inte vägt på eeeeevigheter eller längre ändå än evigheter för jag måste ha varit i typ 25 års åldern. Total lycka med tankte på hur vikten har helt motarbetat mig nu i några veckor. Lilla sa när jag stod på vågen att du väger dig för mycket! Hon har helt rätt, men innan jag ser att jag är på väg åt rätt håll igen måste jag väga mig, för att ha koll så att jag kan korrigera innan den kanske visar plus 3 kg. Nu blir det vägning varje måndag igen, som förut.

Igår var en dag precis som jag önskat under semestern. Det har varit ngt att göra varje dag, bad, sola, roadtripp, njursten mm. Jag har inte haft en dag utan någonting att göra, men igår var vädret inte det bästa (som idag) så jag varvade lite tv med läsning ur boken jag lånat. Jag bara var helt enkelt och det var jätte skönt.

Jag hade bestämt att ta första joggingturen också på några veckor och lilla hakade givetvis på. Trodde det skulle gå dåligt, inget flås och att konditionen blivit urkass (vilket inte sker på bara 2 v). Det gick jätte bra! och då bestämde jag att jag bara skulle fixa mitt första delmål jag satt med löpningen, nämligen att orka springa 2,5 km utan stopp och utan att gå. Jag fixade det!!! Men sedan gick vi resten då lilla hade nya skor på sig och fick ont. Det blev ca 5,4 km och vädret var perfekt att träna i. Nu är jag lite stel i ben och höfter men på ett bra och härligt sätt. Vi längtar och ser fram emot Eskilstunaloppet by night på fredag.

Vad som sker idag vet jag inte, men tar gärna en repris av gårdagen fast idag blir det annan träning men vad vet vi inte än.

Ha det gött och glöm inte dricka vatten!

Ovido - Quiz & Flashcards