Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Anne - 11 augusti 2014 20:39

Tjenare på er!
Igår tog jag en joggingtur, blev bara 3 km. Det var varmt och jobbigt, tänk att formen kan skifta så dag till dag.

Hade ställt klockan på 7.30 imorse då jag måste få in lite bättre morgonrutiner. Visst börjar inte jobba förrän om två veckor men att sova till kl 10 på mornarna är inte okej längre.

Jag vaknade 6.30, tog en liten smörgås och vatten. Klädde på mig träningskläder inklusive kepsen, la mig på sängen för att låta frullen sjunka lite (får håll annars). Vad gör jag sedan? jo somnar! och vaknar? jo kl 10!!! Arg och besviken på mig själv kliver jag upp och tittar ut... det fullkomligt spöregnar! Det höll på i flera timmar. Lite duggregn beger jag mig gärna ut i men inte i spöregn.

Vid 15 tiden när lunchen vilat lite i magen begav jag mig ut i alla fall. Vädret var fint och såg fram emot en löprunda i den fräscha luften som skulle vara efter regnet. Det var som att kliva ut och gå in i en kvalmig vägg. Bestämde då för att gå istället, var länge sedan jag tog en runda och bara gick, men beslutade mig för att en mil skulle det bli. En mil blev det på 1 tim 46 min. När jag närmade mig hemmet och det fattades några kilometrar så gick jag runt på småvägarna allt för att komma upp i den där milen.

Idag hade jag i alla fall mitt vätskebälte på mig och tur det för jag hade nog tuppat av efter vägen annars. Det är 4 st flaskor och rymmer 1,5 dl/flaska. Hade två med vatten och två utblandade med Resorb.

Vid 19.30 nu ikväll när jag precis ska in i duschen (träningskläderna var fortf på) så får jag ett meddelande på fb chatten från en kompis om att göra plankan 3x1 min. Givetvis hakar jag på med orkade inte göra alla fulla minuterna, måste verkligen ta upp det här med plankan igen insåg jag då.

Sedan bestämde jag vi gör squats 30x3. Efter det blev det dips 20x3 (jag gjorde med hjälp av soffbordet). Därefter gjorde jag squats 30x3, bicepcurl med 10 kg hantel 10x2 med varje arm, rodd 10 kg 10x2 varje hand ståendes med ena knät på soffbordet och avslutade med kickbacks fast då bara 1 kg hantel då jag inte orkade plocka bort vikterna från hantlarna, gjorde 10x3 med varje arm.

Nu är jag skönt slut i kroppen, en proteinshake intagen och det ska verkligen bli härligt med den där duschen nu :-)

Det är bra med vänner som har samma livsinställning som en själv, som kommer på sådana här saker och som vill hjälpa mig nå mina mål. Så även om man inte har möjlighet att träna tillsammans fysiskt så funkar detta lika bra plus att det är bara jag som ser mig svettas, flåsa, bli röd i ansiktet :-)

Den där texten är sååå rätt. Det spelar ingen roll om du går till gymmet då och då, sköter du inte resten av timmarna kommer inga resultat.

Ovido - Quiz & Flashcards