Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Anne - 9 augusti 2014 15:46

Börjar med gårdagens lopp; Eskilstunaloppet by night. Det var jätte roligt, hyfsat med hejarrop utmed banan trots att klockan var sent och det var festival på stan.

Vi kom dit till 19.30 då kompisarnas barn skulle springa Lilla spökloppet där även min lilla fick springa med deras minsta tjej. Sedan var det lååång väntan tills klockan blev 22 och våran tur.

Jag klarade som sagt att springa 2,5 km utan att gå i början av veckan. Hade som nästa delmål att klara 4 km, men tänkte att det tar nog någon månad eller så. Igår sprang jag hela loppet på 5 km utan att gå!! Hade sådant flow, kändes bra och jag njöt! Kan ni tänka jag njöt av att springa... wow säger jag bara.

Lilla spurtade i förväg när vi närmade oss mål, hon ville ju vinna över morsan och jag bara flög fram på målsträckan. Så mycket människor som hejade och det var bästa känslan. Hade jag inte begränsat dottern att springa med mig hade hon fixat det på 30 min.

Vi var hemma till runt midnatt och då blev det blåbärskvarg till nattmellis.

Idag ville E'm med kompis till parkenbadet och som den snälla mor jag är körde jag dit dem. På parkeringen vid ett träd mitt i solen sitter denna stackare. Grannar i närheten hade hört han skälla så en snäll tant hämtade vatten åt han och jag ringde polisen. Vi visste inte hur länge han setat där men såg rätt medtagen ut. Lilla skickade jag upp till infarten för att vinka in polisen och i samma veva kommer ägaren.. en stooor karl som kunnat platsa i vilken gangsterfilm som helst. Jag började prata lite försiktigt med han för jag ville han skulle förstå varför jag ringt samt att han skulle hålla sig kvar tills polisen kom. Hans tanke var att ha hunden sittandes där hela dagen medans de besökte parken zoo! De var från Örebro. Men hallå hade hunden inte haft det bättre hemma? Dessutom stjäl ju folk hundar som korpar. Jag lyckades i alla fall hålla han kvar och vad som hände sedan vet jag inte.

Vid badet låg jag och solade och läste i Hälsa och fitness och fastnade för dessa rader. De stämmer så bra så jag lägger ut dem.

Nu ska jag svalka av mig lite och sedan njuta av lördagen som återstår.
Ha det så himla bra och vem vet jag tar kanske en löptur ikväll igen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards