Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Seg vecka!

Av Anne - 21 augusti 2014 08:22

Godmorgon på er. Jag lever även fast jag inte skrivit på några dagar.

Den här veckan går i seghetens tecken. Är på sluttampen av semestern och eftersom det regnar typ hela tiden så händer det inte så mycket.

Lilla fyllde 13 år i söndags men vi firar henne imorgon. Hon har även börjat på högstadiet vilket innebär ny skola nere på stan. Hon trivs jätte bra och jag har nog varit mer orolig och nervös än hon. Tänk att min lilla har börjat i 7 an... minns som igår när hon "pluppade ur mig" och låg på min mage.

Jag kliver upp kl 7 med henne varje morgon, äter frukost och gör sedan inte så mycket. Tvättar lite, plockat lite här hemma och tar det allmänt lugnt. I måndags fick jag till en löptur på ca 4,5 km och det gick jätte bra. Sprang hela tiden och försöker öka tempot utan att ta ut mig helt. Målet är ju att springa hela tiden. De där hjärnspökena som förut sa åt mig att jag nog inte orkar längre, att jag måste gå, de är borta. Jag börjar se tjusningen med att springa och har inte längre ångest av ordet jogga.

Idag ska jag städa lyan då vi som sagt har kalas imorgon. Senare idag när lilla kommer hem från skolan ska vi baka. Jag vill helst göra det själv, hatar röran som blir när hon bakar, men det är hennes kalas och hon tycker ju det är lika roligt att baka som jag.

Måste få till ett löppass idag, känner mig lat. Igår var jag jätte yrslig och att sätta mig i bilen för att åka och handla skulle nästan kunna klassats som "fylla" för så kändes det. Idag mår jag i alla fall bra och har ingen ursäkt för att inte bege mig ut.

Ha nu en bra dag vart ni än är och vad ni än gör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards