Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Se upp i backen (raksträckan) för här kommer jag!

Av Anne - 26 augusti 2014 19:00

Jisses så mätt jag är nu och kan vara det med gott samvete. Det blev vegetariskt idag! Igår när jag handlade hittade jag sojafärs i frysdisken så den påsen åkte med hem. Gjorde sötpotatis, squasch och morot i ugnen och stekte sojafärsen med soltorkade tomater. Till det en sallad på riven vitkål (köpt färdigriven i påse), tomat och sojabönor med lite olja och vitvinsvinäger. Allt toppades med Erik Lallerstedts mango-chilisås. Så gott det blev! Skulle jag göra köttfärssås av sojafärsen så skulle lilla inte märka att det var "fejk".

Gårdagen då? Jo började ju jobba efter semestern och det var kul. Härligt att träffa alla knäppa kollegor :-) Efter jobbet så hade två kollegor bestämt att jag skulle med och springa. Det är ett gäng som direkt efter jobbet på torsdagar springer en runda i anslutning till jobbet, men då jag ska på föräldrarmöte på torsdag så tog vi det igår istället. En runda på ca 3,5 km i regn, pölar med vatten och det gick ovanligt tungt igår. Skönt efteråt visserligen men jag gillar bara inte att bli blöt om fossingarna.

Efteråt åkte jag hem och bytte kläder och drog sedan till XXL i Västerås. Där köpte jag dessa godingar.

Pjäxor till längdåkningsskidor samt de jag nu ska ha dem till nämligen rullskidorna jag fått låna av "Frudin". Nu ska det bli åka av och längtar med skräckblandad förtjusning. Har ju som sagt bara åkt en gång förut och då gick det ju bra. Roligt var det i alla fall och alla är nybörjare i början.

Hade tänkt ta lite backträning idag i spåret jag har typ rakt över gatan, men jag är så mätt och vet inte om maten hinner sjunka innan mörkret faller. Kl 21.00 vill jag dessutom se andra delen av En svensk klassiker på svt 1. Idag handlar det om vansbro simningen och det är den grenen jag fruktar mest nästa år. Inte att simma 1500 m för det är inga problem, men kaoset, det "svarta vattnet", att någon ska simma över mig så jag får kallsup och drunknar. Okej ska inte överdriva men jag har respekt för den grenen helt enkelt. Men det gäller samma där som för de andra grenarna; trääääna!!

Köpte lite kvällslektyr idag också. Jag ger inte upp hoppet om att jag kan läsa mig i form :-)

Ha nu en härlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards