Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Fick en kommentar på fb...

Av Anne - 8 augusti 2014 17:08

... Den löd; så kul att följa dina framsteg och tänk tillbaka ett år hur det var då...

Det var en vän som skrev det i ett inlägg jag hade. Han har helt rätt! För ett år sedan eller det räcker med sex månader så vägde jag 10 kg mil (japp har äntligen passerat det magiska 10). Träningen var sporadisk och helt inriktad på styrketräning.

Om någon hade kommit fram till mig för ett år sedan och sagt att jag skulle börja uppskatta löpning så hade jag nog undrat vilka piller de går på och om jag kunde få några :-) Jag som hatade att springa, helst slappade i soffan och zappade mellan världelösa tv kanaler, skulle jag springa? Tänk vad allt kan ändras..

Allt ändrades genom att jag fick nog av mig själv! Gav mig f-n på att bli piggare, få kondis, gå ner i vikt, bli gladare men framför allt vill lag leva och min lilla ska inte behöva skämmas för sin mamma. Jag vill vara en VBM; väl bevarad morsa! Och jag är på g!

Det är inte så svårt men som sagt utan viljan och motivationen går det inte. Då spelar det ingen roll hur många gymkort man har, man går inte dit ändå förutom kanske första veckan.

Ha koll på hur många kalorier du behöver och följ det. Är man osäker så kontakta vårdcentralen och be att få prata med en dietist. Börja träna! Ta "babysteps" i början för att sedan öka. Ju lättare man blir så orkar man mera och ju mer du orkar så vill man (jag) variera sig mera. Styrka är det minsta jag tränar just nu men vet att när snön kommer så blir besöken på gymmet tätare. Nu vill jag träna ute! Cykla, simma och som sagt springa. Dessa tre grenar är dessutom rätt billiga. En cykel och det behöver inte vara den dyraste. Ett simkort är inte så dyrt, det man ska lägga pengar på är ett par bra skor.

Det här inlägget blev inte alls som jag tänkt, men så är ju livet :-)

Nu ladda inför kvällens lopp. Skriver mer i morgon.

 
 
Frudin

Frudin

8 augusti 2014 20:20

Jag vet ingen med så sann och grym motivation som du!
Du har redan lyckats.

http://www.frudin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards