Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Myspys eftermiddag.

Av Anne - 12 augusti 2014 15:34

På förmiddagen tog jag Mr Grey (cykeln) och begav mig ut i skogen. Jag skulle se om det fanns någon svamp. Det var lite läskigt att cykla på smala skogsstigar med rötter och stenar, men det är nog en vanesak. Jag åkte där det brukar gå/springa rätt mycket folk så visste redan innan att chansen att hitta svamp var minimal. Blåbär fanns men hade inget att plocka i så de åkte in i munnen direkt.

Jag hade en skön tur och njöt och lagom träning då min kropp är lite öm från gårdagen. Värst är det i låren efter alla squats, det är jobbigare än man tror speciellt om man gör dem och går ner djupt i knäna.

Nu har jag bara väntat på ovädret som skulle komma och nog kom det. På bara några sekunder började det att blåsa upp något enormt, regnet bara forsade ner och mullrar för fullt på himlen.

Jag har krupit upp i soffan, tänt ljus, ser på House på tv och har en kopp te med honung. Blev tipsad om detta te när sötsuget sätter in och det är verkligen gott, smakar verkligen lite kola. Honungen var helt nyslungad när jag köpte den av hon vi bodde hos i Ullared. Köpte 3 burkar men borde köpt fler...

Nu ska jag fortsätta att bara vara och ha det nice och njuta av min semester.

 
 
Frudin

Frudin

13 augusti 2014 07:40

Låter jättemysigt. Bra du påminde mig om teet!

http://www.frudin.blogg.se

Anne

13 augusti 2014 09:00

Teet är ju jätte gott och tack vare ditt tips om det har jag återigen börjat dricka te, något jag hade så gott som slutat med eller "glömt bort".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards