Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Farväl till det gamla och tjena till det nya!

Av Anne - 21 augusti 2014 13:38

Skulle ju ha en städdag idag men det går si så där. Eller jag uppgraderade den lite...
Tog tag i skräpkammaren (klädkammaren). Åkte till soptippen med en himla massa prylar och kläder. Har slängt för stora kläder och jag kan säga som så att i fortsättningen får jag gå i arbetskläder och träningskläder för det blev inte mycket kvar. Jobbtröjor, linnen, lite myspys och någon skjorta är kvar. Äger numera inga jeans! de jag hade satt som en hösäck på röven. Tänker inte inhandla något nytt än då jag kommer få kasta de med om förhoppningsvis 6 månader.

Jag bor 4 trapper upp och det har aldrig varit "roligt" att gå i den, men idag sprang jag upp 7 ggr och släpade ner påsar till bilen, var inte ens anfådd efteråt. Kondisen har verkligen förbättrats fast det visste jag redan.

Jag skulle kunna åka en vända till med grejor men ska ta det någon annan dag, vill sortera och gå igenom alla lådor för det kan ju finnas något jag vill spara. Jag slänger hellre än har det kvar för "det kan ju vara bra att ha". Grejor betyder ingenting för mig! Skulle mitt hem återigen brinna ner så det jag vill ha kvar är fotoalbummet för lillas skull och mobilen, det andra kvittar fullständigt okej träningskläderna också :-)

Nu har jag ätit lite lunch och inväntar snart lilla. Då ska det bakas så den riktiga städningen får bli imorgon. Vet ju redan nu hur köket kommer se ut sedan :-)

Två inlägg på en dag... wow!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards