Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Anne - 4 maj 2014 20:34

Finns inte så mycket att skriva ikväll.
Lägger upp maten från igår.

Kalorier kvar men inget mellis eller träning.

Dagen ser ännu värre ut. Massor av kalorier kvar, tog med lilla på en kort joggingtur då vi samtidigt stannade till vid utegymmet och körde lite. Jag har helt enkelt inte varit hungrig och tvingar mig inte själv att äta då punkt slut.

That's it for now! Avslutar med en bra bild på mitt hjärta och mig. Älskar henne så mycket och nu blir det en vecka utan henne, men får då mer tid att fokusera på mitt. Efter alla år börjar jag äntligen kunna se de här veckorna utan henne som "egentid" utan att få dåligt samvete.

Klockan står på 4,45 för kl 5,30 hänger jag på låset till gymmet och får sällskap av en föredetta kollega.
Godnatt!

Av Anne - 4 maj 2014 12:29

Vill man gå ner i vikt, börja träna, leva hälsosamt så tror jag att det skiter sig om man satsar fullt ut med allt på en och samma gång. Kroppen hänger med men inte hjärnan. Det tar rätt lång tid att förändra en vana typ 3 månader.

Jag började med att få in rutiner i träningen samtidigt drog jag in på godis/fika (åt inte mycket innan heller). Nu när jag känner att rutinen sitter där så har jag börjat med kosten. Nu vet jag att vill man bygga upp sin kropp gäller det även att äta mer än vad jag gör nu, men då mitt fokus just nu är att gå ner i vikt så tänker jag fortsätta med appen Lifesum och räkna kalorier. När jag är där jag trivs viktmässigt då kan jag börja satsa mer på att forma om kroppen och då får jag även lägga om kosten. Äter nu en proteinrik kost så musklerna får sitt ändå och hjärnan får sina kolhydrater genom grönsaker och rotfrukter och mejeriprodukter. Det är ju inte bara pasta, ris, bröd och potatis som innehåller kolhydrater!!

Vågen står och ropar; kom och väg dig! men måndagar är min mät/vägdag så jag väntar tappert. Att jag vägde mig nu mitt i veckan var enbart för att se om min nya kostplan fungerade och det gjorde den ju uppenbarligen :-)

Har imorgon kört i 1v och med pulverna från FitLine sedan i onsdags. Känner jag någon skillnad redan nu? JA! både positiva och negativa.
Negativa; kissar ofta
Positiva; piggare, sover kanon och vaknar pigg, inga powernaps efter jobbet (förutom en dag men då hade det varit tokkaos på jobbet), tycker det är superkul att laga mat igen.
Det finns säkert fler saker att ta upp men dessa är de mest märkbara jag kommer på just nu.

Idag är det en solig dag här om än lite blåsig och kall då molnen passerar solen. Har setat och solat ca 1 timme och nu ska jag bädda och fixa. Dottern hade sovkompis här inatt och då blev jag hänvisad till hennes säng och de sov i min säng. Disk finns det och tvätt ska hängas upp. Lunch skall intagas och middag förberedas.

Hoppas på ett träningspass innan jobbet imorgon med min nya träningskompis och kan inte han så tar jag en pw istället. Jag kommer inte in på gymmet förrän kl 6 (blir för sent), men han fixar det redan kl 5,30 så då hinner man avverka styrka i 45 min, duscha och sedan ta sig de få hundra meterna till jobbet, häva i sig en proteindrink och en banan för att sedan bli piggelin och orka ta tag i dagen. Då är träningen dessutom gjord så då kan jag göra vad jag vill efter jobbet.

Ha de gött nu tills nästa inlägg.

Ovido - Quiz & Flashcards