Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Anne - 10 maj 2014 20:29

Det blev uppehåll i regnandet så då åkte träningskläderna på och hej å hå ut och gå.

Rödblommig men lycklig av endorfiner. Stängde av ljudet på Runkeeper då jag blir lite småstressad av att höra distans, tid och hur "sakta" jag går. Gick och gick och hade världens flow så gissa om jag häpnade när jag kom hem och stängde av! Visst höfterna gav tecken på att det blivit en bit och blåsorna under fötterna (måste köpa bra strumpor) men över milen det trodde jag aldrig.

Gjode en chiligryta till middag, åt en rejäl portion och hade till och med två skivor med VITT bröd till, men då prommisen gjorde av med så många kalorier är matcirkeln lite missvisande.

Fast jag erkänner att inte ens kommit upp i 1000 kcal är i underkant så det får nog bli en hård smörgås med ägg på innan läggdax.

Känner mig nöjd med dagen på alla sätt och den är inte över än :-)

Av Anne - 10 maj 2014 12:35

Vad gör jag då en ledig dag som denna? Vaknade runt halv sju men hade då sovit många timmar då jag gick och lade mig tidigt igår. Börjar inse hur viktigt bra sömn är för hälsan och jag sover så bra nuförtiden.

Åt frukost, keso med bär, hackad mandet och den obligatoriska morgondrinken som jag blivit "beroende" av. Den ger en gick, är bra för kroppen samt är mättande. Som ni ser finns inget kaffe med på bilden och sedan jag började med Fitlines produkter som innehåller koffein har jag inte något behov av kaffe längre. Tar någon kopp ibland enbart för att jag älskar doften och tycker det är gott.

Låg sedan och tittade lite på tv (Dr Phil) men sedan tog jag tag i dagen. Diskat, tvättar och ska fixa och trixa lite mer här hemma. Få till en prommis och sedan kl 15,30 bänka mig i soffan och se hockeyn. Sverige-Danmark spelar och hockey är den enda sport jag ser på om tillfälle ges.

Nu fortsätta pyssla här hemma, ett perfekt väder för det och när man har "rycket" känns det inte ens betungande.

Ovido - Quiz & Flashcards