Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Anne - 5 maj 2014 18:32

Gokväll på er!
Hemma efter en helt okej arbetsdag och träningen blev gjord i 40 min imorse. 5,30 stod jag och "hängde på låset", körde armar och bröst i 40 minuter. Kändes toppen även om orken inte riktigt infann sig pga tom i magen, men på onsdag kör jag igen.

Ställde mig på vågen imorse och den visade hela minus 1,6 kg!! Hade hoppats på 1 kg så detta var ju kanon. (Halvkilot jag hade i mitten av förra veckan är inräknat).
Vet att man ska försöka hålla sig runt en minskning på 0,5-1 kg men jag kan inte rå för att kroppen svarar så bra på maten och träningen, jag klagar inte :-) Gissa om jag blev peppad att bara fortsätta och fortsätta! Jag har varit konsekvent, räknat varje kalori, inte ätit något jag inte bör, vägt och scannat. Visst det är kanske lite bökigt men man lär sig nog så småningom att uppskatta måtten. Jag har ju redan fyllt i morgondagens frukost och lunch då det blir liknande frukostar varje dag jag jobbar och lunchen är som dagens middag. Middagen blev kycklingfile i ugn och stekt sötpotatis samt min favorit dressing Mangoraja. Ratade allt vad grönsaker heter idag till middag, kändes nästan lite busigt haha.

All mat för idag är ifylld och kommer i vanlig ordning inte upp i kvoten. Ju mer man går ner i vikt dessutom ju mindre ska man äta, så om några kilo till äter jag nog som jag ska (bör).

Nu ska jag fixa lite här hemma för att kl 21 se Biggest loser. Nu när jag inte jobbar förmiddag den här veckan och inte behöver komma i säng skapligt så kan jag se det.

Tänkte delge vilka bloggar jag läser slaviskt som handlar om träning/hälsa men har slarvat bort lappen så det får bli imorgon.
Ha det bra nu och kom ihåg att det är inte omöjligt, det krävs "bara" envishet, att inte fuska, och att röra på sig (mycket).

Ovido - Quiz & Flashcards