Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Anne - 2 maj 2014 18:14

Äntligen så var det helg igen och jag struntar i hur vädret blir (vem lurar jag) för det ska bli så skönt att bara vara ledig.

Till middag blev det hemgjord pizza! Japp det blev det och när lilla igår nämnde att hon ville ha det idag (är den enda pizza hon äter och knappt det) så såg jag hur alla kalorier bara skenade iväg. Men... allt handlar ju som sagt om planering! Jag skippade ägget till frukosten på jobbet, hade lite mindre mat i matlådan och till den gjorde jag en sås på kvarg och sweetchilisås istället för cream fraiche (sparade 20 kcal på det).

Pizzan då den blev på ca 840 kcal när jag räknat ut och scannat alla produkter. Halva plåten är lillas och min med salami som inte är det bästa alternativet tog jag halva av så en bit åker in i frysen tills nästa frossa helg då vi blir sugna.

Jag köpte ett färdigt pizzakit och knådade ut degen så mycket det gick så den blev väldigt tunn. Jag vet en som kommer springa på toa inatt :-)

Ingen träning av något slag idag, men imorgon får jag sällskap på joggingturen och styrka ska jag också köra. När vågen visade minus så blir man extra peppad. Nu fokuserar jag till 100 % på mig och det är jag värd!

Som ni ser så har jag faktiskt lite kvar att äta upp och det blir senare ikväll då jag ska göra Gino. Det är ju frukt/bär toppat med choklad (mörk givetvis) som får gotta till sig i ugnen. Men den tänker jag inte skriva in i matappen för nu har jag vägt färdigt matvaror för idag.

Nu ska jag gosa ner mig i soffan med lilla (undrar hur länge jag kommer kalla henne för lilla? hon blir ju trots allt 13 år).

Ha en riktigt härlig kväll på er.

Ovido - Quiz & Flashcards