Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Anne - 29 maj 2014 20:08

Vilken härlig dag det har varit idag. Det blev inte alls det vädret jag trodde utan klarblå himmel och sol.

Vi sov som stockar båda två imorse, vaknade kl 09.50 Minns inte när jag sov så länge sist, måste ha varit helt slut i kropp och knopp.

Vi åt frulle och packade sedan väskan och drog till Parken zoo och deras bad. Jag har legat och solat och bara njutit. Hade halskänningar i morse så badade inte men lilla badade en hel del. Jag är väl lite kärring men tycker nog det fortfarande är lite för kallt i vattnet (har inte ens kännt på det).

Kom hem runt 16 tiden och tog då tag i disken samt fixade middag. Det blev stekt kassler idag samt pasta och grönsaker. Vi åt lunch vid badet och då det är ny ägare till cafe'et är menyn annorlunda. Förr fanns bara skräpmat men nu fräsch, nyttig mat = me like! Jag tog en sallad och lilla kycklingspett med grönsaksris och båda var jätte goda.

Nu på kvällskvisten kände jag spring i benen så vad gjorde vi? jopp på med springskorna och ut. Lilla sprang med mig idag och när vi gick och jag flåsade som en brunstig ko och knappt orkade prata då gick hon och sjöng! Hur orkar människan? Det blev inte ngt långt idag heller men jag anser att det är nog roligare med korta sträckor och överleva än långa så man inte orkar och därför tappar lusten till att springa. Hade ju trots allt tänkt att inte springa idag så plus i kanten.

Det finns nästan inga helkroposbilder på mig därför att jag har skämts men nu bad jag lilla ta en som jag lägger ut. Ni vet ju inte skillnaden på mig men jag kan säga att den är enorm och jag är glad, stolt och att våga springa i linne som inte är som ett tält är stort för mig.

Nu ska jag in i duschen och i säng skapligt, en annan jobbar ju imorgon. Ser fram emot nästa vecka då jag arbetar kväll och ledig fredag fast nu är ju den röd dag så där försvann den skadeglädjen :-)

Ha de gött!

Ovido - Quiz & Flashcards