Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Anne - 3 maj 2014 15:41

Provade ju att göra den "så populära" puddingen av chiafrön. Gjorde efter konstens alla regler; 2 dl mandelmjölk, 3 msk chiafrön, lite kanel, blåbär och toppade med kokos. Väntade i timmar på att den skulle stelna till i kylen, smakade.... hua vad märklig smakupplevelse. Tänker inte skriva vad geggan ser ut som så grå, trista fiskyngel får duga. En geleaktig sörja är vad det är och i fortsättningen hamnar fröna i muslin eller smoothien!

Läste idag en jätte bra artikel i Hälsa- och fitness om light/standard produkter (mejerivaror). Jag tänker fortsätta med mina lightprodukter och den här meningen som var i tidningen säger allt.

Nu ska jag börja förbereda någon form av middag. Lilla har sovkompis här och det hade jag inte planerat för så vad hittar man på då? Får bli pastagrstäng för köttfärs finns tinad i alla fall. Själv tar jag enbart köttfärsen med en god sallad till eller gör zuccinipasta.

Som en liten "fortsättning" på mitt förra, djupa inlägg så kommer detta citat. Trevlig kväll!

Av Anne - 3 maj 2014 08:14

... har jag varit fruktansvärt dålig på. Tänk att det skulle ta så många år för mig att inse att JAG är den som styr mitt liv. Jag har aldrig sagt emot mina föräldrar, men nu sista året har jag fått nog och börjat säga ifrån, sätta gränser men på bekostnad av att relationen speciellt till min mor har bara blivit ännu sämre. Vi pratar nästan aldrig, besöker dem nästan aldrig och när jag gör det så är det i sällskap av dottern. Jag har helt enkelt fått nog av att höra allt negativt hon har att säga om mig!

I relationer har det varit lika dant, har "gillat läget, tolererat skit, svartsjuka och kontroll och det till en bekostnad av så dålig självkänsla man bara kan få, rädsla för relationer och har inte släppt in någon nära. Det har tagit mig många år att bygga upp min trasiga själ, många tårar och många timmar hos en beteendevetare, men nu är jag starkare än någonsin! Och lycklig! på riktigt..

Att inse att jag har kontrollen gör att jag växer och att vikten äntligen börjar minska (förvisso äter jag efter kalorimått men har gjort det förr utan resultat), att jag längtar efter nästa träningspass... allt detta hade inte varit möjligt om det inte var för att jag var lycklig och mådde bra.

Djupt, personligt men ibland måste man få skriva av sig. Det är kanske inte det smartaste att göra det via bloggen, men jag har skrivit av mig blockvis för eget behov tro mig samt att jag har inget att dölja. Jag har mått skit under ca 7 år punkt slut, är bara de 3-4 sista åren som livet har varit helt okej. Och nu... nu kan det bara bli bättre :-)

Vaknade 5,30 imorse, pigg som attan. Lilla vaknade straxt därefter. Låg i min säng och pratade lite för att sedan konstatera vi var hungriga. Frukosten blev morgondrinken från FitLine, kaffe och smörgås med nyttigheter samt kalkonskivor. Jag ratar bröd under veckorna (gjort en längre tid i möjligaste mån), men på helgerna "lyxar" jag till det om det nu är lyx? Kan tycka keso med bär och nötter är bra mycket lyxigare!

Idag om jag kommer ihåg ska jag prova att göra Chiapudding som det skrivs så mycket om. Det ska ju vara rena "miraklet", fullt med protein, mineraler men inga kolhydrater. Tror inte jag kommer tycka om det men måste prova.

Ha en härlig dag! Vi ska ut och gå/jogga samt jag ska kolla hur min cykel mår. Längtar till första cykelturen då man får så ont i baken att man knappt kan sitta på flera dagar. Tjing

Ovido - Quiz & Flashcards