Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Anne - 1 maj 2014 13:16

Har ju kört med Lifesum appen sedan i söndags kväll och var lite nyfiken så både måttband och våg åkte fram. Jodå minus 0,5 kg samt minus 3 cm i midjan och 2 under brösten.. happy happy. Är inte hungrig heller och sista dagarna har jag inte ens kommit upp i så mycket jag ska äta.

Har fyllt i allt för dagen (jo jag vet precis vad jag ska stoppa i mig och planering är A och O) och kommer inte upp i rätt mängd ändå. Och då har jag inte tränat än...

Vaknade allt för tidigt imorse, lite trist då man har sovmorgon men men. Efter frukost och morgonboosterdringen (från FitLine) så åkte vi till IcaMaxi och fyllde på grönsaksförådet. Mycket mumsigt blev det och broccolin kostade ynka 5 kr/st och sparrisen 10 kr, älskar sparris. Kyckling, fisk och kött fanns redan hemma i frysen så han i kassan måste nog tänkt stackars barn om Emma som får leva på detta kaninfoder :-) Hon får givetvis pasta, ris och potatis till men jag utesluter det i största mån just nu. Dessutom äter hon typ bara tomaterna av det som är på bilden.

Köpte även en tidning som jag ska ha som kvällslektyr (om jag hinner läsa innan jag somnar).

Hittade dessutom Chiafrön som ska vara dunder för förbränningen och innehåller många nyttiga mineraler. Jag kommer väl få i mig så mycket nyttigheter nu att kroppen får väl en chock.

Jag har nog varit lite "dum" eller opåläst låter bättre. Jag trodde i min enfald att te x 150 gr kyckling innehåller ca samma mängd protein. Reagerade när jag igår åt just 150 gr kyckling men proteinintaget i appen inte ökade nämnvärt... så jag tog till min bästa vän Google.
Så här sa den att per 100 gr så innehåller;
Kyckling 26 gr protein!!
Räkor. 24
Kalkon. 22
Ägg. 13
Sojabönor 34 (älskar de djupfrysta)
jord smör 23
Cashevn. 17
Broccoli. 5
Blomkål. 3
Chaminj. 3
Spenat. 3
Detta är bara några exempel och de varor jag brukar hålla mig till. Jaja det förklarar en del... mer kyckling alltså :-)

Ovido - Quiz & Flashcards