Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Suget satte in...

Av Anne - 17 maj 2014 20:35

.... på något gott...
Bara för att man försöker hålla en sund livsstil så kan man inte försaka allt gott anser jag. Det finns så mycket gott OCH nyttigt "snack" men idag blev jag sugen på paj. Jag är verkligen inte någon som gör efterrätter i vanliga fall, förstår liksom inte vitsen med att moffa i sig sött när man nyss ätit och förhoppningsvis ätit sig mätt och belåten av middagen.

Paj ja... hade två äpplen...lite frysta hallon... ville inte blanda dem så gjorde två små istället. Använde havregryn och minimalt med socker då vaniljglassen till är söt och de blev jättegoda.

Andra tips på gottis då? Jo jag som älskar keso brukar ta minikeso och blanda med bär och nötter eller skivat äpple/banan/apelsin toppat med kanel och keso. Eller en fusk cheesecake; ta ett glas, varva smulat degistivekex, bär och vaniljkesella, toppa med lite riven mörk choklad. Ni kanske har fler tips och jag tar gärna emot dem.

Nu ser vi Gladiatorerna och säger bara vilka kroppar! Drömma kan man och kämpa vidare ska jag även med lite paj i magen :-)

 
 
Frudin

Frudin

20 maj 2014 02:14

Ett litet tips kan var kola-vanilj te som finns i vilken affär som helst, dricka det med lite mjölk och en sakett så känns det som att dricka godis men det blir inga kalorier...man lurar sig själv lite :-) Det kan funka om det är en stor kopp :-)

http://www.frudin.blogg.se

Anne

20 maj 2014 07:40

Det lät gott. Förr drack jag massor med te men nästan aldrig nuförtiden fast det är så gott. Ska se om jag hittar det nu på morgonen när jag ska åka och handla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards