Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Vad händer?!

Av Anne - 31 maj 2014 11:15

Så här såg jag ut en liten stund efter frukost! Började med att det började bränna på knogarna och ser de är illröda. Tittar mig i spegeln och ja...

Jag vet inte vad det kommer ifrån men har mina misstankar att det kan vara ifrån den oranga paprikan jag åt. Jag tål inte jordgubbar och tomater så bra, får svidningar och blåser på tungan men har aldrig fått utslag. Jordgubbar klarar jag mig utan men mogna söta tomater äter jag mer än gärna och lever med konsekvenserna. Jag stoppade i mig två allergitabletter och efter ca 1,5 timme var jag normal igen.

Idag blir en hemmaslappardag men träning och en löprunda senare när solen tydligen ska titta fram får det bli. Lite svårt att tro det där med solen då regnet nu verkligen vräker ner.

Jag har nu skurit upp en massa grönt och stoppat in i ugnen. Det får bli komplement till matlådor i veckan. Massor av gottigheter/nyttigheter och sedan tillsätta någon proteinkälla. I formen ligger morot, sötpotatis, broccoli, vitlök, aubergine och grön spetspaprika haha. När det nästan är klart häver jag i tomater och bladspenat.

Har sett måndagens Biggest loser och ska nu se tisdagens. Jobbar ju kväll nästa vecka så får se på play då med. Jag blir ännu mer peppad och motiverad och stolt för jag gör det dem gjort fast helt på egen hand. Visst inte i samma rasande tempo men kilona försvinner och det är huvudsaken. Jag smygvägde mig i morse och jodå det går verkligen bra nu i lagom takt och med balans i livet och det är fortfarande lika roligt! Man brukar ju tappa motivationen efter några månader, speciellt om vågen inte visar det man vill se. Ge inte upp!

Nu ska jag börja fixa lunchen till lilla som ska till Parken zoo med kompisar. Där finns inga dåliga väder uppenbarligen men de kanske ändrar sig (igen) för tanken idag var att vi skulle till Västerås och Dollarstore...

Ha de gött

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards